Tietoa Defa Autolämmittimistä

HOX!!!HOX!!! Katso myös DEFA-Tuotteidemme poistomyyntilista:

http://www.autotarvike.fi/defa-tuotteet.html

Defa WarmUp -Autolämpö

Täydellinen autonlämmitysjärjestelmä

Mukavuuden tarve lisääntynyt

DEFAn autonlämmitysjärjestelmä on ratkaisu tämän päivän mukavuutta vaativille autoilijoille, jotka arvostavat mukavaa, miellyttävää ja turvallista liikkumista. Autoilijat ovat myös tietoisia haitallisten pakokaasujen vaikutuksesta ympäristöön. DEFA WarmUp on tuote, joka antaa kuluttajalle kaikki nämä edut.

Uusimmistakin autoista puuttuu yksi tärkeä ominaisuus: kuinka miellyttää autoilijaa lämpimillä sisätiloilla, jäättömillä ikkunoilla ja helposti käynnistyvällä autolla kylmänä talviaamuna.

DEFA WarmUp antaa Sinulle jo lähtöhetkellä lämpimän ja helposti käynnistyvän auton samoilla mukavuuksilla, jotka muuten saavuttaisit muutaman ajokilometrin jälkeen. DEFA WarmUp luo mukavuutta ja turvallisuutta, joka tekee tyytyväisestä kuljettajasta turvallisen ja ympäristöä ajattelevan autoilijan.

DEFA WarmUp on yksinkertainen ja käyttäjäystävällinen järjestelmä, jota ohjataan ajastinkellolla. Muutamalla painikkeen painalluksella autoilija varmistaa helpon käynnistyksen, miellyttävän lämpötilan auton sisällä, jäättömät ikkunat sekä täyteen ladatun akun kaikissa olosuhteissa, läpi koko talven. DEFA WarmUp järjestelmän ajastimia, Futura ja SmartStart, voidaan myöskin käyttää automaattisesti ulkolämpötilan mukaan säätyvänä, jolloin turhaa energian kulutusta ei tule. Autonlämmitysjärjestelmää kannattaa käyttää aina kun ulkolämpötila laskee +5 °C alapuolelle.

Ympäristöystävällisemmät autot ovat sekä autonvalmistajille, että useimmille auton omistajille yhä tärkeämpi tavoite. Kylmän moottorin, riippumatta valmistajasta, haitalliset pakokaasupäästöt ovat suuremmat kuin lämpimän. Myös kylmän moottorin polttoaineen kulutus on suurempi. Esilämmitetty moottori lämmittää katalysaattorin nopeasti, vähentäen pakokaasupäästöjä huomattavasti. Esilämmitetty moottori kuluttaa myös vähemmän polttoainetta ja moottoria.

Hyvä ympäristölle, hyvä autolle.
Hyvä myös sinulle!

DEFA Warm Up:lla päiväsi käynnistyy huoneenlämpöisellä autolla. Vältyt ikkunoiden raaputtamiselta ja sinulla on täyteen ladattu akku sekä lämmin moottori.

Lisäksi auton haitalliset päästöt vähenevät jopa 80 prosentilla ensimmäisten kilometrien aikana, verrattuna kylmän moottorin käynnistämiseen.

Katalysaattorilla ei ole puhdistavaa vaikutusta hetkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen. Lisäksi moottorin kuluminen ja polttoaineenkulutus pienenevät huomattavasti. Tämä koskee myös uusimpia moottoreita ja synteettistä öljyä.

DEFA autolämpöjärjestelmä on erittäin joustava ja voidaan hankkia täydellisenä DEFA Warm Up:na tai vaihtoehtoisesti rakentaa tarpeittesi mukaan.

Opi lisää eduista! Katso uusi demofilmimme

DEFA tuotteet:

Defa Sisätilanlämmittimet

DEFA sisätilanlämmitin lämmittää tehokkaasti auton matkustamotilan ja pitää ikkunat kirkkaina.
Sisätilanlämmittimiä löytyy eri tehoisia, 1200 watista 2000 wattiin. Neljässä eri mallissa, 1200W, 1400W, 1700W ja 2000W, on täyden tehon lisäksi mahdollisuus valita osateho. Lisäksi kytkimessä on nolla-asento. Usein lämmitystolpassa oleva sulake rajoittaa käytössä olevaa virtaa, jolloin mahdollisuus valita lämmittimen osateho on hyödyllinen ominaisuus.
Sisälämmittimissä on PTC (Positive temperature Coefficient), lämpöelementti, jonka teho säätyy imuilman lämpötilan mukaan. Sisätilojen lämmetessä lämmittimen teho pienenee, jolloin myös virrankulutus laskee.
Sisälämmitin asennetaan kiinteästi auton sisätilaan omalla erikoiskiinnikkeellään.

DEFA Termini 1350W

DEFA Termini™ 1350W

Uudella kompaktilla Termini™ 1350-sisälämmittimellä DEFA asettaa uuden standardin auton lisälämmittimen muotoilulle. Termini™ 1350 on jopa 67 prosenttia pienempi kuin DEFAn aikaisemmat mallit, ja on markkinoiden pienikokoisin sisätilanlämmitin, mutta antaa silti yli 1400 watin tehon, osoittaa puolueettoman suomalaisen Test Center Tiililä Oy:n testit.

DEFAn Termini™ 1350 on uusi ja nykyaikainen sisälämmitin, joka on niin pieni ja elegantti, että se sopii jokaisen auton sisustaan. Suoritetut testit todistavat nopean lämmityksen ja  tasaisen lämpötilan auton matkustamossa. Tämä vähentää lämmitysaikaa, ja näin myös virrankulutusta. Termini™ 1350 voidaan ostaa erikseen, mutta on myös osa päivitettyä DEFA WarmUp -versiota. DEFA:lla on suuri valikoima sisälämmittimiä, tehoilla 850 watista 2100 wattiin.

DEFA Termini 800/1850W

DEFA Termini™ 800/1850WDEFA Termini™ -perhe on saanut uuden jäsenen. Uutuutena markkinoille on tullut DEFA Termini™ 800/1850W. Tehonsa puolesta sitä voidaan käyttää sekä pienemmissä että suuremmissa
henkilö- ja tila-autoissa.DEFA Termini™ -sisätilanlämmittimet ovat pienikokoisia, tehokkaita ja ne on muotoiltu sopimaan jokaiseen autoon. DEFA -moottori- ja sisätilanlämmittimien käyttö on järkevää jo +5°C alkaen. Säästää polttoainetta, vähentää haitallisia päästöjä ja liikenteeseen lähdetään mukavan turvallisesti, valmiiksi lämpimällä autolla.Mitat: 141x183x47 mm, paino 745 g
Sisätilanlämmitin, jota suositellaan suurempiin henkilö- ja tila-autoihin. 3-asentoinen katkaisija
(0W, 800W ja 1850W). Teho: 1850W * Tilausnumero DA 430063

*) Kaikki tehot annettu -25°C lämpötilassa.

DEFA Termini 1350/2100W

DEFA iso Termini™ ei ole suuren suuri, mutta tehoiltaan se on iso.

Iso Termini™ on suunniteltu tehokkaammaksi lämmittimeksi normaalikokoisille henkilöautoille (lyhyt lämmitysaika) sekä isokokoisille henkilö- ja tila-autoille. Siinä on suojattu katkaisin, 0-asento, I-asento (1300W) ja II-asento (2100W).

Kokonsa ja muotonsa puolesta se ei vie jalkatilaa, eikä ole tiellä. Iso Termini™ sopii asennettavaksi samanlaiseen kiinnitysjalkaan, kuin pikku Termini™.

Mitat 141x183x47 mm, paino 745 g

Tilausnumero DA 430061

Defa SmartStart

Voit helposti ohjata autonlämmitysjärjetelmää kotoa tai työpaikalta, kunhan autosi sijaitsee 1200 metrin sisällä.SmartStart™ tekee DEFAn autonlämmitysjärjetelmästä joustava- ja helppokäyttöisen. Kaksisuuntainen lähetys mahdollistaa asetustesi tarkistamisen tai muuttamisen milloin tahansa – turvallista ja mukavaa! SmartStart™ on pienikokoinen ja sitä voi pitää avaimenperänä, jolloin se kulkee mukanasi kaikkialle. Sillä voi ohjata sähkötoimisen autonlämmitysjärjestelmän lisäksi myös kaiken tyyppisiä polttoainelämmittimiä.SmartStart™ sisältyy DEFA WarmUp:iin, mutta voidaan ostaa myös erikseen.

DEFAn autonlämmitysjärjestelmää voidaan ohjata myös Futuralla, auton matkustamoon asennettavalla ajastinkellolla. Kolmas vaihtoehto on ohjata autonlämmitysjärjestelmää matkapuhelimella. Voit käynnistää autonlämmitysjärjestelmän  lähettämällä tekstiviestin autoon asennettuun DEFA GSM-yksikköön.

SmartStart™

Selkeä ja helppolukuinen näyttö kertoo mm. onko yhteyttä autossa sijaitsevaan yksikköön tai jos 230V on kytkemättä. Lisätoimintoja on mm. lämpötilan näyttö, kalenteri,12/24 tunnin kello ja toimintasäteen tarkistus. Moottorinlämmittimen ja sisälämmittimen ohjaus toisistaan riippumatta. Myös autontallin oven avaus voidaan lisätä.

Defa 10A Akkulaturi


Tehokas uutuus! Elektronisesti ohjattu tehokas uutuuslaturi erilaisiin kohteisiin:- raskas kalusto
– matkailuajoneuvot
– veneet
– työkoneetNimellisvirran ollessa 10A@12V, se riittää useisiin suurempaa latausvirtaa kaipaaviin kohteisiin. Automaattisesti vastajännitteen mukaan säätyvä lataus ei vahingoita akkua, vaikka laturi olisi pidempäänkin kytkettynä.

Nyt myös 24 V lataus
Defan uutuuslaturilla 24 V järjestelmän lataus onnistuu kätevästi, koska kaksi laturia voi liittää yhteen. Tällöin ladataan molempia järjestelmän akkuja itsenäisesti omalla laturillaan, jonka ansiosta akkujen lataustaso on parempi kuin perinteisellä 24 V laturilla, koska molempia akkuja ladataan niiden oman virrantarpeen mukaan.

Akkulaturin käyttö:

Akkulatureita voidaan käyttää sekä 12V:n että 24V:n sähköjärjestelmien lataukseen.
Akkulaturi on varustettu edistyksellisellä elektroniikalla, joka mahdollistaa jatkuvan kytkennän akkuun. Tällöin akkujen tilaa on säännöllisin väliajoin tarkkailtava.
Latausjännite on lämpötilakompensoitu. Tämä varmistaa akulle optimaalisen latausjännitteen kaikissa olosuhteissa ja lämpötiloissa.
Latauksen toiminnolle on myös merkkivalo. Täyden tehon latauksen (boost mode) merkkivalo on punainen ja ylläpitolatauksen vihreä. Jos akkua kuormitetaan ylläpitolatauksen aikana siten, että akkujännite laskee alle 13V:n, laturi siirtyy automaattisesti täyden tehon lataukseen.
Laturissa on 230V:n plug-in liitäntä, jolla voidaan 2 laturia kytkeä yhteen 24V:n järjestelmän lataukseen, tai sitä voidaan käyttää jatkoliitäntänä DEFAn lämmitysjärjestelmälle.
Akkulaturi on oikosulkusuojattu sekä siinä on suojaus väärää napaisuutta vastaan. Tämä edellyttää, että mukana seuraava sulake on asennettu ohjeen mukaisesti.
Akkuja ei pitäisi ladata suljetussa tilassa räjähdysvaaran vuoksi. Laturin sisällä on korkeajännitteisiä osia, joten sitä ei tulisi avata eikä siihen saa porata reikiä.
24 voltin sähköjärjestelmässä on käytettävä kahta laturia.

Tekniset tiedot

Nimellisteho: 125W
Latausvirta: 10A akkujännitteen ollessa 12V
Toimintalämpötila: -40° – +80° C
Latausjännite, täysi teho: max.14.7V (punainen merkkivalo) +20C lämpötila
Latausjännite, ylläpitolataus: 13,7V (vihreä valo)
Suojausluokka: IP54
230V plug-in liitin: 16A
Mitat: 205 x 130 x 65 mm (K x L x S)
Paino: 500g

Defa Ajastinkello

DEFA WarmUp ajastinkello huolehtii siitä, että auto on lämmin haluttuun aikaan.Kellossa on 2 noutoaikaa, jotka toimivat toisistaan riippumatta. Noutoajat toistuvat vuorokausittain, eli ajastinkello pääsee oikeuksiinsa autonkäyttäjällä joka käyttää autoa päivittäin samoihin aikoihin.Kytkentäaika, on se aika, jonka lämmitysjärjestelmä on päälle kytkettynä ennen kuin autolla lähdetään ajamaan, (ennen noutoaikaa). Kytkentäaika on helposti valittavissa, katso lisätoiminnot.Käyttäjälle taloudellisin, automaattinen ulkolämpötilan mukaan säätyvä, sähköä säästävä kytkentäaika on käytössä suositeltavin.

Motivan kotisivuilta löydät lisätietoja oikeasta tavasta esilämmittää auton moottori.

Ylläoleva taulukko osoittaa miten kauan ajastinkello pitää lämmitysjärjestelmää päälle kytkettynä eri ulkolämpötiloissa ennen ohjelmoitua noutoaikaa.

Esimerkki:
Ulkolämpötilan ollessa 0 ºC, ajastinkello kytkee lämmitysjärjestelmän päälle 75 minuuttia ennen valittua noutoaikaa.

Defa Akkulaturi

Kolmen ampeerin elektroninen akkulaturi, jossa on haaroitus moottorin- ja sisälämmittimelle. Siinä on myös sisäänrakennettu rele moottorin- ja sisälämmittimen päälle ja poiskytkennälle. Laturi on erittäin pieni ja kevyt (vain 240g) ja täten helppo asentaa. Sen suojausluokka on IP 44.Laturi toimii aina kun 230V jännite on kytkettynä, eikä se ole riippuvainen ajastinkellon noutoajoista. Laturi siirtyy ylläpitolataukseen akun ollessa täyteen ladattu.Yllä kuva latauskäyrästä +25 C lämpötilassa. Kun akku on täyteen ladattu, 14.4 V, laturi siirtyy ylläpitolataukseen ja latausvirta laskee n. 0.8 Ampeeriin, kohta A. Jännite ylläpitolataus-toiminnossa on n. 13.7 V ja latausvirta n. 0.8 A, kohta B.

Lataustoiminnolla on myös merkkivalo. Nimellisvirta on 3A 12V.

Defa Jatkojohdot

DEFA WarmUp yksiköt yhdistetään toisiinsa DEFA jatkojohtoja käyttäen. DEFAn Plug In -liittimet varmistavat turvalliset ja tiiviit liitokset sekä eliminoivat virhekytkennät. Johtoja on saatavilla 0,5 – 10 metrin pituisia.


Defa Minikojepistorasia

Autonvalmistajat joutuvat miettimään ratkaisuja, jotka mahdollistavat autolle hyvän ulkomuodon ja samanaikaisesti pienimmän mahdollisen ilmanvastuksen. DEFAn pieni kojepistorasia, DEFA Mini, sopii kaikkiin uusiinkin autoihin. DEFA Mini on helppo asentaa, joko upottaen tai tasopintaan asennusjalkaa käyttäen.DEFA Miniä kehitettäessä on kiinnitetty erityistä huomiota muotoiluun, turvallisuuteen, asennuksen helppouteen sekä käyttäjäystävällisyyteen. Pistorasian muoto mahdollistaa asennuksen auton ulkopuolelle kaikkiin autoihin ilman, että se häiritsisi auton ulkonäköä.Minipistorasia poistaa asennustarpeen moottoritilaan, jolloin säästyy seuraavilta harmeilta:
Verkkoliitäntäjohto ei enää pysty jäämään konepellin ja mahdollisen terävän reunan väliin.
Ei-toivottujen henkilöiden mahdollinen pääsy moottoritilaan on estetty, kun konepeltiä ei tarvitse jättää raolleen.DEFA minipistorasia täyttää tiukimmatkin sähköturvallisuudelle asetetut vaatimukset

DEFA minipistorasialle on kaksi asennusvaihtoehtoa:
• Uppoasennus auton etuosaan tai haluttuun paikkaan.
• Tasopinta-asennus etusäleikköön tai puskurin alle.

Defa Moottorinlämmitin elementit

DEFA valikoimassa on oikea moottorinlämmitin riippumatta siitä onko auton moottori vesi- tai ilmajäähdytteinen, onko jäähdytysnestetilavuus suuri tai pieni. Oikeat ratkaisut on myös kuorma- ja pakettiautoihin, traktoreihin sekä työ- ja paikallismoottoreihin.Moottorinlämmittimiä on yli 250 erilaista, jotka kattavat yli 750 moottorityyppiäDEFA pyrkii tekemään parhaan mahdollisen lämmitinratkaisun jokaiseen moottoriin. Moottoreihin, joissa ei ole pakkastulppia tai muita luukkuja vesitilaan, DEFAlla on lämmittimiä erityisillä laipoilla, letkulämmittimiä sekä pintakiinnitteisiä lämmittimiä.Yhteistä kaikilla DEFA lämmittimillä, asennus- tai kiinnitystavasta riippumatta, on moottorin mahdollisimman tehokas esilämmitys.

Defa Verkkoliitäntäjohto

Verkkoliitäntäjohtoja on kolme eri pituutta, 2,5 m, 5m ja 10m. Lyhintä johtoa saa sekä suoralla että kulmapistokkeella, jolloin se sopii kaikkiin lämmitystolppiin.Verkkoliitäntäjohtoa on käsiteltävä varoen, etteivät ovet, konepelti tai muut terävät reunat vaurioita sitä. Terävät reunat saattavat vaurioittaa johdon eristyspintaa. Verkkoliitäntäjohdon kansi on aina laitettava paikalleen, kun johto ei ole kytkettynä.

Mitä hyötyä on autolämpöpaketista

Katalysaattorin toimintaperiaate
Moottorin pakokaasut lämmittävät katalysaattorin. Katalysaattorilla ei ole juuri minkäänlaista puhdistavaa vaikutusta ennen kuin se saavuttaa toimintalämpötilansa. Ulkolämpötilasta riippuen, ajomatka saattaa olla useita kilometrejä ennen kuin katalysaattori saavuttaa toimintalämpö-tilansa. Kylmän moottorin tasaisempi käynti saadaan polttoaineseosta rikastamalla. Tämä johtaa suurempiin CO- ja HC -päästöihin. Esilämmitetyllä moottorilla nämä haitalliset päästöt vähenevät huomattavasti. Kylmäkäynnistyksien lukumäärästä riippuen, jokainen autoilija pystyy pienentämään haitallisten pakokaasujen osuutta n. 60 – 80 % ensimmäisten neljän kilometrin aikana. Viimeisimmät tutkimukset osoittavat, että ensimmäiset kilometrit kylmäkäynnistyksen jälkeen normaalin talven aikana vastaavat 90 % kaikista CO- ja HC -päästöistä auton moottoreista. Tästä johtuen moottorin esilämmittämisellä saavutetaan suuria ympäristösäästöjä.Turvallisuus
Haluaisitko Sinä aloittaa talviaamusi istumalla jääkylmään autoon – ikkunat umpijäässä. Vaikka ikkunat raavitaan puhtaaksi, hetken ajon jälkeen kosteus auton sisällä aikaansaa jääkalvon lasien sisäpintaan rajoittaen näkyvyyttä. Jäisten ikkunoiden aiheuttamat vakavat onnettomuudet ovat joka talvinen tosiasia. DEFA WarmUp varmistaa turvallisen liikkeellelähdön – jäättömillä ja lumettomilla ikkunoilla.Täyteen ladattu akku – varma käynnistys ja akulle pidempi ikä
Auton akun käynnistysteho laskee huomattavasti kovalla pakkasella ( -18ºC 40 % :iin verrattuna +20ºC). Käynnistysapua, johtuen tyhjästä akusta, tarvitsevia autoilijoita näkee usein kylminä talvipäivinä. Vaikka sähköjärjestelmät ovatkin parantuneet uudemmissa autoissa, myös virtaa kuluttavia laitteita on enemmän, kuten esim. lämmitettävät etu- ja takalasit, keskuslukitus, sähkökäyttöiset ikkunat, kattoluukku, peilit, istuinlämmitys, radio.DEFA WarmUp huolehtii autosi akun latauksesta ja pidentää näin myös akun ikää. Akun pidempi ikä säästää täten myös ympäristöä.

TCT testasi moottorinlämmittimet

Säästä itseäsi – säästä ympäristöäTest Center Tiililä teki laajan testisarjan moottorinlämmittimen vaikutuksesta päästöihin ja polttoaineen kulutukseen yhteistyössä VTT:n kanssa DEFAn pyynnöstä syksyllä 2003. Tulokset olivat hyvin pitkälle jo ennakoitavissa. Kuten Defa on jo vuosikausia väittänyt, moottorin esilämmittäminen säästää polttoainetta ja ympäristöä.Nyt uutta oli se, että ensimmäistä kertaa testattiin moottorinlämmittimien uusimpia tyyppejä, pinta-asenteisia säteilylämmittimiä. Asiasta on liikkeellä monenlaista tietoa. Näille arvailuille ei ole aiemmin ollut mitään vakuuttavaa todistusaineistoa.Testeissä oli 7 bensiinimoottorilla ja 6 dieselmoottorilla varustettua autoa. Ensin autot jäähdytettiin -20°C lämpötilaan. Sen jälkeen niistä mitattiin EU 98/69/EY -normin mukaisesti päästöjä ja polttoaineenkulutusta.

Testituloksia

Riippuen lämmitintyypistä, lämpötilan nousu eripuolilla moottoria vaihteli. Kuitenkin jopa pinta-asenteinen säteilylämmitin moottorin öljypohjaan kiinnitettynä sai sylinterikannen lämpenemään.

Vaikutus polttoaineen kulutukseen ja päästöihin oli merkittävä lämmitintyypistä riippumatta. Enemmän asiaan vaikutti moottorityyppi.

Aiheesta on lisää Motivan sivuilla.

Katso Test World lämmitin vertailu

Säästät polttoainetta

Keskivertoautoilijan kylmäkäynnistyskertoja on n.300 – 500 vuodessa. DEFA, Teknologisk Institutt Norjassa, VTT Suomessa, sekä Svenska bilprovning Ruotsissa ovat tehneet tutkimuksia, jotka osoittavat moottorinlämmittimen käytön laskevan polttoaineenkulutusta 0.1 – 0.5 litraa käynnistyskertaa kohden, riippuen ulkolämpötilasta ja ajomatkasta kylmäkäynnistyksen jälkeen.Katso myös lisätietoa Motivan sivuilta.SähkönsäästöäLämmitysjärjestelmän tarkoitus on lämmittää moottori ja sisätilat mahdollisimman lyhyessä ajassa. Tästä johtuen ylipitkä lämmitysaika ei ole taloudellisesti järkevä, sillä moottori saavuttaa ”lämpötasapainon” n. kolmessa tunnissa. Tämän jälkeen tapahtuva lämmitys vain ylläpitää jo saavutetun lämpötilan, ja energiaa menee hukkaan.DEFA WarmUp ajastin huolehtii siitä, että auto lämpiää haluttuun aikaan, mahdollisimman pienellä sähkönkulutuksella. Ulkolämpötilan ohjatessa päälle kytkeytymistä automaattisesti, käyttö on edullisinta, sillä järjestelmä on kytkettynä vain tarpeellisen ajan. Mitä korkeampi ulkolämpötila, sitä lyhyempi kytkentäaika.

Mukavuus

Ei lumisia, jäisiä, huuruisia ikkunoita, auto on sisältä lämmin ja lisäksi säilytät terveytesi, verrattuna hyytävän kylmään autoon. Moottori saavuttaa normaalin käyttölämpötilansa nopeammin ja auton oma lämmityslaite puhaltaa lämpöä nopeammin. Voit unohtaa jääskrapat ja mahdolliset sokkona ajamisen sakot! Kylmissään oleva kuljettaja ei ole yhtä tarkkaavainen liikenteessä. Tutkimusten mukaan mm. selkä-, niska- ja lihaskivut vaivaavat herkemmin kylmään autoon istuttaessa.

Taulukko: Polttoaineen säästö käyttämällä moottorinlämmitintä, käynnistyslämpötila -2 ºC, ajomatka 6 km, keskimääräinen polttoaineensäästö 0.3 litraa/käynnistys.

Mikä on DEFA WarmUp?

DEFA Warm Up on sähkötoiminen autonlämmitysjärjestelmä joka sisältää sisälämmittimen, akkulaturin, ajastinkellon ja verkkojohdon. Se huolehtii että autosi on mukavan lämmin ja siinä on täyteen ladattu akku aina kun haluat, koko talven ajan.

Miten DEFA WarmUp toimii?

Kytket auton 230V:iin GreenLink-johdolla. Ajastinkelloa käyttämällä auto lämpiää haluamasi aikaan.

Soveltuuko DEFA WarmUp autooni?

Useimmat komponentit DEFA WarmUp-järjestelmässä ovat sopivat kaikkiin autoihin, mutta moottorinlämmitin on moottorikohtainen. DEFA:lla on moottorinlämmittimiä useimpiin autoihin, ja kehittää jatkuvasti uusia. Selvittääksesi onko meillä moottorinlämmitin joka sopii juuri sinun autoosi, käänny Rengastien Autotarvikkeen puoleen.

Autossani on moottorinlämmitin, voinko asentaa myös sisätilanlämmittimen?

Autonlämmitysjärjestelmä on suunniteltu niin että voit helposti rakentaa järjestelmän osittain , ja asentaa haluamasi komponentit sopivalla johtosarjalla.

Mistä voin ostaa DEFA WarmUp-tuotteet?

Rengastien Autotarvikkeelta

Voinko itse asentaa DEFA WarmUp:n?

Suosittelemme että DEFA WarmUp:n asentaa ammattilainen. Nykyaikaisten autojen edistyksellisyys on otettu huomioon ja oikea asennus on tärkeää jotta järjestelmä toimisi turvallisesti ja oikein.

Minulla on moottorinlämmitin, mutta moottori ei lämpene. Toimiiko lämmitin?

Moottorinlämmitin toimii jos se on asennettu oikein! Joskus saattaa olla että moottorin päältä ei huomaa eroa. Varsinkin jos autossasi on moottorilämmitin joka lämmittää öljyn ja sinulla on aikaisemmin ollut jäähdytinnesteen lämmittävä moottorinlämmitin, joka toimii eri tavalla. Molemmat moottorilämmitintyypit nostavat kuitenkin moottorin sisältä lämpötilaa 30-40 astella celsius, ja testimme ovat osoittaneet että niillä on sama vaikutus moottoriin.

Minkä hintainen on DEFA WarmUp?

Täydellinen autonlämmitysjärjestelmä maksaa n. 500 euroa alkaen (+asennuskulut), riippuen autosi mallista. Moottorinlämmitin + johtosarja maksaa 140 euroa alkaen (+asennuskulut), riippuen autosi mallista.

Miten asetan ajastinkellon ajan?

Mukana seuraa käyttöohje joka kertoo miten eri toiminnot asetetaan. Sen löydät myös täältä.

Voiko akkulaturi olla kytkettynä kesällä?

Kyllä, ajastinkellolla voit laittaa autonlämmitysjärjestelmän pois päältä, näin pelkkä akkulaturi käynnistyy kun kytket virtajohdon. Katso tarkemmat ohjeet käyttöohjeesta. Varastossamme todella laaja valikoima Defa-tuotteita! Tule ja nouda omasi!
Ja Defa kauppiaasihan on tietenkin:
RAT Logo.jpg

Rengastie 28, 60120 SEINÄJOKI


www.autotarvike.fi

Myynti: Ma-Pe klo 8-17 ja La klo 9-13 (Kesälauantait suljettu,kesä-, heinä- ja elokuu)

Varaosat: 06-4202800

Rengasmyynti: 06-4202822

Telefax: 06-4202 820

Sähköposti: rat@rengastienautotarvike.fi

Postiosoite: PL 216, 60101 Seinäjoki